Zajęcia dodatkowe

Zajęcia dodatkowe

"Gimnastyka świetna sprawa,  dla przedszkolaka to dobra zabawa.”

Prowadzące: Anna MalińskaKornelia Skutecka
Grupa: Zajączki


Zajęcia prowadzone są zgodnie z Metodą Ruchu Rozwijającego. Za najważniejszy cel stawia sobie ona wspieranie prawidłowego rozwoju dziecka oraz korygowanie zaburzeń w jego rozwoju. Metoda ta opiera się na ruchu, który jest naturalną i codzienną potrzebą każdego dziecka.  Zaspokajanie potrzeby ruchu bazuje na kontakcie z drugą osobą. Podstawowymi założeniami tej metody jest rozwój przez ruch:

 -świadomości własnego ciała.

-świadomości przestrzeni i działania w niej.

-dzielenia przestrzeni z innymi ludźmi i nawiązywania z nimi relacji.

Dziecko odkrywa swoje ciało oraz przestrzeń, która je otacza. W tej przestrzeni styka się z innymi ludźmi, z którymi musi nauczyć się współpracować, nawiązywać relacje oraz uczy się jak ufać innym i samemu sobie. W warunkach gdzie dziecko czuje się swobodnie i bezpiecznie staje się ono twórcze i aktywne. Ruch oraz bliski kontakt fizyczny, dotyk ma dać dziecku zarówno zabawę, jak również  radość co będzie w przyszłości wspierać nawiązywanie prawidłowych relacji z innymi.

HARMONOGRAM ZAJĘĆ
Data: od do Wrzesień- Maj HARMONOGRAM ZAJĘĆ
Data: 23.09.2024 Poniedziałek 15:30-16:30
           18.11.2024 Poniedziałek 15:30-16:30
           13.01.2025 Poniedziałek 15:30-16:30
           24.03.2025 Poniedziałek 15:30-16:30
           26.05.2025 Poniedziałek 15:30-16:30





Namaste
– Joga dla dzieci.

Dzieci z natury są bardzo aktywne i łatwo się rozpraszają, dlatego zajęcia będą prowadzone dynamicznie, w formie zabawy, a dopiero później, stopniowo, dzieci będą uczyć się poprawności i dokładności wykonywanych ruchów oraz skupienia uwagi na oddechu.

Głównym celem zajęć będzie dobra zabawa, w dalszej kolejności wzmocnienie elastyczności i wytrzymałości mięśni, kształtowanie prawidłowej postawy, a także praca nad koncentrację, wyciszenie i uspokojenie

Cel ogólny:

Rozwijanie sprawności ruchowej dzieci i koordynacji ruchowej kształtowanie nawyków dbania o swoje zdrowie.

Cele szczegółowe:

  • Wzmacnianie układu kostnego, mięśniowego, oddechowego i układu krążenia poprzez proste asany jogiczne i ćwiczenia oddechowe.

  • Posługiwanie się pomysłowością i wyobraźnią twórczą wyrażoną w asanach jogowych

  • Zaspakajanie potrzeby ruchu poprzez zajęcia z jogą

  • Utrwalanie umiejętności utrzymywania prawidłowej postawy ciała poprzez asany jogowe.

  • Nauka uważności , koncentracji uwagi, samoregulacji.

Zajęcia odbywać się będą: czwartek w godz. 15:30 – 16:00

Przeznaczone dla grupy: Malinki

Prowadząca zajęcia: Małgorzata Mielcarek

Innowacja – Joga w przedszkolu

CELE INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ:

Cel ogólny:

Rozwijanie sprawności ruchowej dzieci i koordynacji ruchowej

poprzez organizowanie zajęć z jogi, kształtowanie nawyków dbania o swoje zdrowie.

Cele szczegółowe:

  • Wzmacnianie układu kostnego, mięśniowego, oddechowego i układu krążenia poprzez proste asany jogiczne i ćwiczenia oddechowe.

  • Posługiwanie się pomysłowością i wyobraźnią twórczą wyrażoną w asanach jogowych

  • Zaspakajanie potrzeby ruchu poprzez zajęcia z jogą

  • Utrwalanie umiejętności utrzymywania prawidłowej postawy ciała poprzez asany jogowe.

  • Nauka uważności , koncentracji uwagi, samoregulacji.

Program od drugiego połrocza

Program pracy z dzieckiem zdolnym


1. 
Założenia programu:

Stworzenie warunków dzieciom zdolnym do wszechstronnego i harmonijnego rozwoju, który może doprowadzić do pełnego rozkwitu ich uzdolnień i zainteresowań.

 

2. Cele ogólne programu:

  • stwarzanie warunków do odkrywania, eksperymentowania, poznawania, działania, przeżywania w różnych formach,

  • kształtowanie u dzieci wiary we własne możliwości,

  • rozwijanie u dziecka możliwości umysłowych oraz szczególnych uzdolnień do uczenia się matematyki,

  • stwarzanie sytuacji doskonalących pamięć, umiejętność skupienia uwagi, zdolność kojarzenia, logicznego, twórczego i oryginalnego myślenia a także działania,

  • rozbudzanie ciekawości poznawczej, twórczego działania oraz samodzielności,

  • tworzenie warunków, w których dziecko rozwija nabyte doświadczenia językowe, ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności czytania i pisania,

  • kształtowanie i rozwijanie ekspresji, twórczej postawy, wrażliwości na piękno, wrażliwości estetycznej, pomysłowość, wyobraźni i muzykalności.

Zapraszamy do kontaktu