Materiały dydaktyczne

Materiały dydaktyczne

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

                                   

                                     I. WAKACJE ZNÓW BĘDĄ WAKACJE.

                                     II. DUŻO POJAZDÓW DOOKOŁA.

                                     III. WAKACYJNE PODRÓŻE.

                                     IV. KOLORY LATA.

                                     V.POŻEGNANIA NADSZEDŁ CZAS.


Cele ogólne:

  • nabywanie koordynacji ruchowej,
  • nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy.
  • budowanie z naturalnych materiałów
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce.
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem,
  • naśladowanie ruchów wykonywanych przez nauczyciela, odtwarzanie ruchem całego ciała sposobów poruszania się zwierząt.
  • spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem,
  • korzystanie z toalety.
  • próby nazywania swoich emocji (np.: radość, smutek, złość, strach),
  • podejmowanie prób wspólnych zabaw,
  • nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie.
  • współdecydowanie o ubiorze, wyborze zabawek, zabaw,
  • odpowiadanie na pytania.
  • wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu,
  • powtarzanie krótkich rymowanek.
  • śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą,
  • naśladowanie ruchów, gestów, głosów ludzi, zwierząt,
  • rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej,
  • poznawanie różnych rodzajów środków lokomocji i transportu, takich jak: rowery, samochody, autobusy, samoloty, statki.
  • dostrzeganie w najbliższym otoczeniu elementów techniki (światła, pojazdów, urządzeń itp.).
  • omawianie zasad właściwego zachowania się w środkach transportu
  • przestrzeganie ustalonych zasad korzystania ze sprzętu rekreacyjnego i sportowego.
  • dzielenie się wrażeniami z pobytu poza swoim miejscem zamieszkania, np. wyjazdów do rodziny.
  • liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika.
  • dopasowywanie i dobieranie przedmiotów tak, aby tworzyły pewną całość (np. to są klocki do budowania wieży, a te – do ułożenia domku).
  • wycinanie, wydzieranie, składanie papieru
  • tworzenie kompozycji z różnych materiałów (kolaż).
  • śpiewanie piosenek o łatwej linii melodycznej i krótkim tekście.
  • uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych
  • wymienianie poglądów na temat ulubionych zabawek,
  • porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic występujących między nimi,
  • poznawanie wybranych dorosłych i młodych zwierząt hodowanych na wsi,
  • składanie pociętych obrazków w całość według podanego wzoru,
  • naśladowanie sposobów poruszania się zwierząt hodowanych w domu, ich głosów.

 

PIOSENKA NA CZERWIEC

„Niech żyją wakacje"

1. Niech żyją wakacje, niech żyje pole i las

i niebo, i słońce, wolny swobodny czas.

 

2. Pojedzie z nami piłka, i kajak, i skakanka,

będziemy się grać w siatkówkę od samiutkiego ranka.

 

Gorące, złote słońce na ciemno nas opali,

w srebrzystej, bystrej rzece będziemy się kąpali.


 

 WIERSZ NA CZERWIEC

„Już lato”

Już jest lato, już jest lato!

Wyjeżdżamy z mamą, tatą.

W góry, w lasy lub nad morze,

każdy jedzie tam gdzie może.

Bliżej słońca, bliżej wody,

by się kąpać dla ochłody.

Na jagody chodzić w las,

bo wakacji nadszedł czas.




 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




Zapraszamy do kontaktu